• Na ceste za umením

• Dňa 28.9.2023 žiaci I.B a II.A počas vyučovacej hodiny Umenia a kultúry navštívili výstavu regionálnych tvorcov a producentov z Mikroregiónu Cedron Nitrava v šurianskej Synagóge. RNDr. Miroslav Eliáš počas prehliadky poskytol žiakom aj odborný výklad, za čo mu patrí srdečná vďaka. Mgr. Zuzana Demová

• Cesta do praveku

• V jednu slnečnú septembrovú stredu sa partia gymnazistov, nadšencov histórie, spolu so žiakmi základných škôl, vybrala cestovať v čase vďaka podujatiu Cesta do praveku 2023, ktoré organizovala obec Čaka v spolupráci so ZŠ Čaka, Oblastnou organizáciou CR Tekov a Radix Slovakia, o.z.

Púť do minulosti sa začala v 19. storočí na miestnej fare. Navštívili sme pamätnú izbu Martina Čulena, národného buditeľa a spoluzakladateľa Matice slovenskej. O jeho bohatej činnosti porozprával správca farnosti Peter Hayden. Zavítali sme aj do stredoveku, kde sme sa oboznámili s brtníctvom, jedným z najstarších remesiel. Na čistine, uprostred lesa pri „prameni“ Badica, sa žiaci  dozvedeli zaujímavosti o náčelníckej mohyle z ml. doby bronzovej, náleze stredoeurópskeho významu.

Na tom istom mieste stojí zrekonštruovaná pec, postavená podľa dobových postupov miestnym rodákom. Dokonca sme si pochutnali na voňavých posúchoch, takých, aké si pripravovali naši pravekí predkovia.

Sme radi, že sme sa tejto vydarenej akcie zúčastnili, spoznali  srdečných ľudí a objavili ďalší krásny kút Slovenska. Určite do Čaky zavítame opäť.

• Výlet do divadla

• Dňa 21.09. 2023 sa žiaci a učiteľský dozor zhromaždili v poobedňajších hodinách pri škole
            a autobusom sa odviezli do Bratislavy. Po krátkom rozchode sme sa stretli pred divadlom
            Nová Scéna, kde sme si pozreli divadelné predstavenie Bedári-Les Misérables.
            Hlavné aj vedľajšie postavy boli obsadené nadanými hercami, najmä hlavný hrdina Jean
            Valjean v obsadení Titusza Tóbisza. Každý herec podal aj skvelý spevácky výkon a celková
            inscenácia románu zanechala nejedného diváka v slzách.

Po predstavení sme sa všetci spolu obohatení umeleckým zážitkom vrátili v neskorých
            nočných hodinách naspäť do Šurian.

• Kurz ochrany života a zdravia

• V dňoch 11.-13. septembra sa žiaci III.A triedy zúčastnili kurzu ochrany života a zdravia v Sklených Tepliciach. V pondelok ráno sme sa všetci stretli na železničnej stanici v Šuranoch. Po krátkej, ale náročnej ceste sme dorazili na chatu Šurianka, ubytovali sme sa, vybalili si veci a deň sme zakončili opekačkou. Nasledujúci deň bol náročnejší – čakala nás túra k obci Repište, tam nás očaril, najbizarnejší hrad na Slovensku, hrad Marcus nazývaný aj „Betliar z Aliexpressu“. Únavu z výšľapu mnohí z nás zažehnali v jaskynnom parnom kúpeli – Parenici, či na kúpalisku. Večer nám nezostávalo nič iné, len sa pobaliť. V stredu skoro ráno sme sa vydali na cestu domov. Do Šurian sme dorazili krátko po popoludní. Fotoalbum Kurz ochrany života a zdravia .

• Rodičovské združenie - pozvánka

Vážení rodičia,

srdečne Vás pozývame na plenárne rodičovské združenie, ktoré sa uskutoční dňa 19. 9. 2023 o 16.00 hod. v Športovej hale v Šuranoch. Po skončení plenárneho RZ sa uskutočnia triedne aktívy vo svojich kmeňových triedach.

Program RZ:

1. Vyhodnotenie šk. roka 2022/23,  Ing. Mgr. Alžbeta Danielová, riaditeľka školy.

2. Vyhodnotenie výchovno - vzdelávacích výsledkov za šk. r. 2022/23, Ing. Mgr. Alžbeta Danielová, riaditeľka školy.

3. Správa a hospodárenie RZ za šk r. 2022/23, Mgr. Mária Cagáňová, predsedkyňa RZ.

4. Plán práce školy na šk. r. 2023/24, Ing. Mgr. Alžbeta Danielová, riaditeľka školy.

5. Prevencia sociálno-patologických javov – koordinátor prevencie RNDr. Zita Baraňayová

5. Triedne aktívy s triednymi učiteľmi.

Tešíme sa na Vašu účasť.  Ing. Mgr. Alžbeta Danielová, riaditeľka školy

• Slávnostné otvorenie šk. roka 2023/24

• Milí žiaci,

slávnostné otvorenie školského roka 2023/24 sa uskutoční dňa 4.9.2023 o 8.00 hod. na školskom ihrisku. V prípade nepriaznivého počasia sa otvorenie uskutoční na dolnej chodbe.  Po slávnostnom otvorení  budú triednické hodiny v jednotlivých triedach. Žiaci I. ročníka sú zadelení do tried podľa vyjadrenia na zápise. Vyučovanie sa daný deň končí. Dňa 5. 9. 2023 sa vyučovanie začína triednickými hodinami, ostatné pokyny a rozvrh hodín dostanete od triednych učiteľov. Žiaci I. ročníka preberajú učebnice dňa 5. 9. 2023 (utorok).

Tešíme sa na stretnutie s Vami.